افزایش رتبه سایت برای مبتدیان

افزایش رتبه سایت در گوگل【لیست 30 عدد ترفندهای کاربردی!】

مهمترین تعهد گوگل از دید خود اینست که بهترین نتایج را به ازای جستجوی عبارات مورد نظرشان به کاربران نمایش دهد. گوگل همواره می خواهد که کاربران تجربه خوبی از کار با سایت داشته و یکی از عوامل موثر بر این موضوع هدایت صحیح کاربران در سایت می باشد. تصور کنید فروشگاه آنلاین جذابی دارید، اما صفحات آن به‌طور کندی بارگذاری می‌شوند. ابزارهایی نظیر GTmetrix، WebPageTest و Pingdom نیز به شما کمک می‌کنند تا عملکرد سایت خود را بررسی و مشکلات موجود را برطرف کنید. برای دستیابی به جایگاه‌های برتر در نتایج جستجوی گوگل، باید محتوای عمیق و جامعی پیرامون کلمات کلیدی هدف خود تولید کنید.

سرعت بارگذاری صفحات یکی از عوامل کلیدی در رتبه‌بندی سایت توسط گوگل و تجربه کاربری است. کسب‌وکارهای ایرانی باید توجه ویژه‌ای به این نکته داشته باشند، چرا که سرعت پایین بارگذاری صفحات می‌تواند منجر به از دست دادن مشتریان و کاهش نرخ تبدیل شود. گوگل، به سایت‌هایی که سریع بارگذاری می‌شوند رتبه بالاتری می‌دهد و سایت‌های کند را جریمه می‌کند. علاوه بر این، استفاده از کلمات کلیدی مرتبط با موضوعات جاری و مهم در محتوا، به بهبود رتبه‌ وب‌ سایت در نتایج جستجو کمک می‌ کند. الگوریتم‌ های موتورهای جستجو اکنون به دقت به ارتباط محتوا با کلمات کلیدی توجه می‌ کنند و این ارتباط مستقیماً بر نتایج نهایی تاثیرگذار است.

به عنوان مثال یو آر ال صفحات ممکن است دارای دسته بندی های اصلی و فرعی یک مطلب یا محصول باشد. این اقدام با توجه به خواسته و اهداف شما از وبسایت می تواند شامل حال شما نگردد. به طور معمول پایشگرهای جستجو به خزیدن در سایت پرداخته و هر صفحه ای از آن را ایندکس می کنند. اما شما می توانید با ارائه یک سری دستورالعمل در فایل robots.txt، جلوی پایش آنها در مسیرهای دلخواهتان را بگیرید. این مورد برای کسانی که با توسعه وب آشنا نیستند کمی مبهم به نظر برسد.

اگه متا دیسکریپشن تکراری، از دست رفته یا خیلی کوتاه باشه، گوگل ممکنه صفحت رو کمتر در نتایج نشون بده. کاربرا همیشه سوالات مختلفی دارن که معمولاً توی موتورهای جستجو مطرح می‌کنن. یکی از راه‌های خوب برای بهبود سئو، شناسایی این سوالاته و نوشتن محتوایی که به اونا جواب بده. از ابزارهایی مثل AnswerThePublic، Google Suggest یا حتی بخش People Also Ask گوگل استفاده کن تا بفهمی چه سوال‌هایی رو بیشتر می‌پرسن. اولین قدم برای پیشرفت توی سئو اینه که بدونی رقبات چه کارهایی می‌کنن و از چه کلمات کلیدی استفاده می‌کنن. با این کار می‌تونی بفهمی که چه کلمات کلیدی به کار اونا اومده و چطور می‌تونی از این اطلاعات به نفع خودت استفاده کنی.

Alt Text یا همون متن جایگزین، به تصاویر سایتت اضافه می‌شه تا اگه تصویر به‌ درستی لود نشد، متن توضیحی اون رو نمایش بده. همچنین، موتورهای جستجو از این متن برای درک محتوای تصویر استفاده می‌کنن. عمق خزیدن سایت یا Crawl Depth به تعداد کلیک‌هایی که موتورهای جستجو مثل گوگل باید انجام بدن تا به یه صفحه خاص از سایتت برسن اشاره داره. به‌عبارت دیگه، هر چقدر یه صفحه از صفحه اصلی سایتت دورتر باشه و برای رسیدن بهش نیاز به چندین کلیک باشه، احتمال اینکه به‌خوبی توسط موتورهای جستجو دیده و ایندکس بشه، کمتره. برای اینکه مطمئن بشی سایتت برای موبایل بهینه‌ست، می‌تونی از ابزار Mobile-Friendly Test گوگل استفاده کنی. این ابزار بهت نشون می‌ده که آیا سایتت روی موبایل خوب نمایش داده می‌شه یا نه، و اگه مشکلی هست، چطور می‌تونی اونو رفع کنی.

بنابراین از چند کلمه کلیدی هدف در آن استفاده کرده، به گونه ای که بهترین توصیف از محتوای آن صفحه را داشته باشید. وقتی کاربری بر روی سایت شما در نتایج جستجو کلیک می کند، بعد از چند ثانیه تصمیم می گیرد که در آن بماند یا نه. تنها یک ثانیه بیشتر منجر به ایجاد تفاوت هفت درصدی شده است که این مسئله می تواند به همین نسبت بر روی نرخ تبدیل سایت تاثیر گذار باشد. آنها معمولا پکیج های مشخصی و یکسانی داشته و قیمت هایی شبیه به هم برای محصولاتشان در نظر گرفته اند. با این حال انتخاب شما در زمینه هاست وبسایت می تواند نقش مهمی در رتبه سایت در نتایج جستجو داشته باشد.

با اینکه شواهد مستقیمی برای دخیل بودن این موارد در الگوریتم های رتبه بندی وجود ندارد، اما وجود این محتوای مکمل می تواند کیفیت محتوا را افزایش داده و باعث جذابیت هر چه بیشتر آن گردد. نتیجه همه این تاثیرات، کسب لینک های بیشتر، تکرار بازدید ها، افزایش اشتراک گذاری و در نتیجه افزایش رتبه در گوگل خواهد بود. استفاده از محتوای تکمیلی برای افزایش اعتبار محتوای اصلی چیزیست که این روزها به برگ برنده برخی وب سایت ها تبدیل شده است. استفاده از یک محاسبه گر اتوماتیک هزینه پروژه، چک لیست های مورد نیاز، اینفوگرافیک یا ورک شیت ها می توانند به افزایش مهارت های کاربران کمک زیادی کنند. اما آمارها نشان می دهد که مطالب بلندتر در سئو و جذب بک لینک محبوب تر هستند.

زمانی که یک کسب‌وکار محتوای باکیفیت و جدیدی ارائه می‌دهد که به نیازهای مخاطبان پاسخ می‌دهد، کاربران بیشتر به آن سایت بازمی‌گردند و به عنوان یک منبع قابل اعتماد به آن نگاه می‌کنند. همچنین، محتوای اختصاصی به شما این فرصت را می‌دهد تا اعتبار برند خود را افزایش دهید. به طور مثال، اگر کسب‌وکار شما در حوزه سئو فعالیت می‌کند، مقالات تخصصی و جدید در زمینه بهینه‌سازی سایت می‌تواند نشان‌دهنده تخصص شما باشد و مشتریان بیشتری را جذب کند. انتخاب کلمات کلیدی اولین و شاید مهم‌ترین گام در بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو (SEO) است. برای کسب‌وکارهای ایرانی، این مرحله حیاتی است زیرا هدف شما جلب توجه کاربران ایرانی است که از گوگل استفاده می‌کنند.

برای مثال در «مجله فرادرس» می‌توان تمامی مطالب را از طریق آیکون‌های شبکه‌های اجتماعی یا لینک‌های کوتاه موجود در انتهای مطالب، به سادگی به اشتراک گذاشت. اگر بتوانید گروه بزرگی از مخاطبان را به بازدیدکنندگان وفادار خود تبدیل کنید، ترافیک زیادی را برای وب‌سایت خود ایجاد می‌کنید. همچنین می‌توانید در مطالب وبلاگ خود از کلمات کلیدی، تصاویر، تگ‌های هدینگ، لینک‌های داخلی و خارجی و عناصر تأثیرگذار دیگر در سئو استفاده کنید. با اطلاعات دقیق و جامع ارائه شده توسط Schema Markup، کاربران می‌ توانند به سرعت به دنبال اطلاعات مورد نیاز خود بگردند و تصمیم‌ گیری بهتری داشته باشند. این امر به طور مستقیم به ارتقاء رضایتمندی کاربران و افزایش اعتماد آنها به وب‌ سایت منجر می‌ شود. همچنین، این منو می‌تواند به‌عنوان داده‌های ساختاریافته (Structured Data) عمل کند، که ظاهر سایت شما را در نتایج جستجو بهبود می‌بخشد.

به عنوان مثال ممکن است برای دامنه example.com، ساب دامین blog.example.com را نیز مشاهده کنید. این کار با هدف جداسازی بخش وبلاگ وب سایت از پلتفرم فروشگاهی آن انجام شده است. سئو یک سرمایه‌گذاری بلندمدت است که می‌تواند بازگشت سرمایه (ROI) قابل توجهی را برای شما به ارمغان بیاورد. با سئو سایت خود، می‌توانید به طور پایدار جایگاه خود را در بازار تقویت کرده و به موفقیت بیشتری دست یابید. مطالب زیادی برای پوشش دادن وجود دارد، اما برنامه‌ریزی برای اینکه چه زمانی چه چیزی را بنویسید، می‌تواند تفاوت زیادی در استراتژی محتوای شما ایجاد کند. حتی این لیست نکات اصولی سئو برای افراد مبتدی نیز نیاز به به‌روزرسانی دارد تا مفید باقی بماند!

و برای وب سایت خود لینک‌های طبیعی تهیه کنید تا گوگل شما را مجازات نکند. صفر تا صد آموزش سئو داخلی، خارجی و سئو تکنیکال، به‌صورت گام به گام (از مبتدی تا پیشرفته) توسط آکادمی مای کاستومر تولید و ارائه شده است. این دوره آموزش سئو تمامی نکات و تکنیک‌های سئو را بصورت عملی، کاربردی و مبتنی بر نیازهای بازار پیش برده است. این ابزار به صورت کاملا پولی است و توسط توسعه دهندگان ایرانی ایجاد شده است. همچنین در ادامه 34 تکنیک ناب برای ارتقا سایت در گوگل را با هم یاد می‌گیریم.

آیا می‌دانید موتورهای جستجو چگونه تشخیص می‌دهند که یک صفحه وب درباره چه موضوعی است؟ این قابلیت از طریق تکنیکی به نام کلمات کلیدی LSI ممکن می‌شود. این روش به موتورهای جستجو اجازه می‌دهد روابط معنایی میان کلمات مختلف را شناسایی کنند و نتایج جستجوی دقیق‌تری ارائه دهند. الگوریتم‌های پیچیده گوگل به طور مداوم به‌روزرسانی می‌شوند و دستیابی به جایگاهی برتر در نتایج جستجو همچنان یکی از بزرگ‌ترین چالش‌ها به شمار می‌آید. با این وجود، رعایت اصول و بهره‌گیری از تکنیک‌های موثر سئو اصفهان، می‌تواند بهبود قابل توجهی در رتبه سایت ایجاد کرده و مسیر موفقیت در جذب کاربران را هموار سازد. هیچ مجموعه و تیم سئوکاری نمی‌تواند در زمان کوتاهی وب سایت شما را به جایگاه خوبی برساند؛ زیرا سئوی سایت یک کار کاملاً تخصصی است که در طولانی مدت به نتیجه خواهد رسید. از طرفی تنها گوگل تعیین می‌کند که کدام سایت در چه مدتی می‌تواند رتبه بالایی داشته باشد.

به این ترتیب، نه تنها لینک‌های ارزشمندی می‌گیری، بلکه می‌فهمی چه نوع محتوایی در صنعتت محبوب‌تره. بعد از اینکه خطاها رو شناسایی کردی، می‌تونی اونا رو رفع کنی؛ مثلاً اگه لینکی خراب شده، درستش کنی یا اگه صفحه‌ای به‌اشتباه بلاک شده، دوباره قابل‌ دسترسیش کنی. با استفاده از ابزارهای Google Suggest، AnswerThePublic یا حتی بررسی سوالات پرتکرار کاربران توی سایت‌های پرسش و پاسخ، می‌تونی کلی از این کلمات رو پیدا کنی. استفاده از ابزارهایی مثل Google Analytics یا Google Ads هم می‌تونه کمکت کنه تا بفهمی چه کلمات کلیدی منجر به فروش و درآمد می‌شن و باید روی اون‌ها بیشتر تمرکز کنی. اول از همه باید یه راهی برای نظارت بر عملکرد SEO سایتت راه بندازی و صفحاتت رو به موتورهای جستجو معرفی کنی. یکی از رایج‌ترین خطاها در دنیای وب که می‌تواند برای کاربران آزار ...

برای اینکه محتوایی که تولید می کنید در گوگل رتبه بگیرد باید به نکات سئو در تولید محتوا مسلط باشید. در صورتی که کاربر پاسخ سوال خود را پیدا نکند، از صفحه سایت شما خارج می شود و دوباره جستجو می کند و یک وبسایت دیگر را باز می کند. در هر صفحه ای که شما محتوا و یا لندینگ ایجاد کنید قسمتی وجود دارد به نام تگ که متا تگ ها در آن قرار می گیرند. از روش های افزایش رتبه سایت در گوگل استفاده درست از این متا تگ ها می باشد. بروزسانی محتوا و با برنامه ریزی نیز از دیگر روش های افزایش رتبه سایت در گوگل می باشد. این روش نه تنها باعث جذب و نگهداری کاربر می شود بلکه از نظر سئویی نیز اهمیت فراوانی دارد.

در این مقاله، به بررسی سئو و معرفی ۳۰ ترفند برای افزایش رتبه سایت در موتورهای جستجو خواهیم پرداخت. با اجرای این ترفندها، می‌توانید نه تنها افزایش سئو سایت خود را تضمین کنید، بلکه به بهبود عملکرد کلی سایت و افزایش بازدید نیز کمک نمایید. پس از تحقیق و یافتن کلمات کلیدی مناسب، از آن‌ها در مطالب خود استفاده کنید. کلمه کلیدی مدنظر برای هر مطلب را در سراسر محتوا تکرار کنید، اما مراقب باشید که این کار را بیش از حد انجام ندهید. تکرار بیش از حد کلمات کلیدی در مطالب می‌تواند بر رتبه‌بندی صفحه تأثیر منفی داشته باشد.

همچنین، لینک‌دهی به منابع معتبر خارجی می‌تواند به اعتبار محتوای شما افزوده و موجب ارتقا رتبه سایت شما در گوگل شود. گوگل از الگوریتم‌های پیچیده‌ای برای ارزیابی کیفیت محتوا استفاده می‌کند و سایت‌هایی که محتوای مفید و باکیفیت دارند، در نتایج جستجو رتبه بهتری کسب می‌کنند. الگوریتم‌های گوگل به‌طور ویژه به محتوای منحصر به فرد، مفید و مرتبط با نیازهای کاربران اهمیت می‌دهند. برای اینکه سایت شما در نتایج جستجو به رتبه‌های بالا دست یابد، محتوای شما باید نیازهای جستجوگران را به‌طور کامل و دقیق برآورده کند. سئو به شما کمک می‌کند تا در نتایج جستجوی مرتبط با کسب و کارتان در رتبه‌های بالاتر قرار بگیرید و دید آنلاین خود را افزایش دهید. این امر منجر به جذب مشتریان بالقوه بیشتر، افزایش فروش و رشد کسب و کار شما خواهد شد.

این پلتفرم با شبکه‌ای گسترده از ناشران برای انتشار تبلیغات کلیکی و اجاره‌ای همکاری می‌کند. بهتر است در زمان شروع این نوع از مکالمات از تبلیغ کسب و کار خود و لینک دادن به وب‌سایت آن خودداری کنید. اگر پاسخ‌ها و مکالمه‌های شما برای افراد مفید باشد، باز هم برای کمک گرفتن از شما بازمی‌گردند و در این زمان می‌توانید کسب و کار خود را به آن‌ها معرفی کنید. ممکن است تبدیل شدن به متخصص و کارشناس واقعی برای کسب و کارهای تازه‌کار دشوار به نظر برسد، اما این موضوع به مشهور شدن کسب و کار و بهبود رتبه وب‌سایت آن در گوگل کمک بسیار زیادی می‌کند. از بهترین روش‌ها برای تشویق کاربران به اشتراک‌گذاری لینک‌های وب‌سایت در شبکه‌های اجتماعی، قرار دادن آیکون‌های اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی در کنار تمامی محتوای وب‌سایت است.

این مسئله موجب افزایش اعتبار محتوای سایت شده و مزیت های خود را برای افزایش رتبه سایت به همراه خواهد داشت. در غیر این صورت ممکن است که گوگل آن صفحه را بی ارزش پنداشته و تصور کند که این صفحه برای فریب کاربران و الگوریتم جستجو ایجاد شده است. واضح است که طول محتوای متن به موضوع آن صفحه وابسته است، اما در هر صورت شما می بایست چند صد کلمه درباره آن بنویسید. با استفاده از این روش می توان کاربران را در نوشتن محتوای سایت سهیم کرد و همینطور با استفاده از میکرو دیتاها به نمایش امتیاز آنها در نتایج جستجو پرداخت. هم اکنون غالب ترافیک وب بر بستر دستگاه های موبایل منتقل می شود، بنابراین کاملا منطقیست که به بهینه بودن سایت ها در این دستگاه ها توجه ویژه ای کنیم.

استفاده از جملات ساده و روان باعث می‌شود که مخاطبان به راحتی با مطالب شما ارتباط برقرار کنند. همچنین، استفاده از پاراگراف‌های کوتاه و تقسیم محتوا به بخش‌های مختلف باعث می‌شود که کاربران راحت‌تر اطلاعات را پیدا کنند. لینک‌سازی داخلی و خارجی ــ ایجاد لینک‌های داخلی برای ارتباط بهتر بین صفحات سایت و لینک‌سازی خارجی برای افزایش اعتبار. Google Business Profile (همون Google My Business قدیمی) یکی از ابزارهای خیلی مهم برای کسب‌وکارهای محلیه. این ابزار بهت کمک می‌کنه که کسب‌وکارت توی نتایج محلی گوگل دیده بشه، به‌خصوص وقتی کاربرا از طریق نقشه‌های گوگل یا جستجوهای محلی به دنبال خدمات و محصولات می‌گردن. استفاده از خط تیره برای جدا کردن کلمات به موتورهای جستجو کمک می‌کنه که کلمات رو به درستی تشخیص بدن.

شما می‌توانید با بهره گرفتن از خلاقیت خود و تولید محتوای مرتبط با اینفلوئنسر مدنظرتان، نظر او را جلب کنید تا محتوای مدنظرتان را به اشتراک بگذارد. کاربران اینترنت همواره به دنبال کسب اطلاعات مختلف درباره موضوعات مختلف هستند. به همین دلیل افراد زیادی در دنیا از وب‌سایت‌های پرسش و پاسخ مانند «Yahoo! Answers» و «Quora» استفاده می‌کنند یا در «تالارهای گفتگو یا فروم‌ها» (Forums) فعالیت می‌کنند. هنگام نوشتن محتوا همواره مخاطبان خود را ذهن داشته باشید و مطالب را طوری بنویسید که مخاطبان را به ماندن در وب‌سایت ترغیب کنند.

یه نکته جالب اینه که همیشه دنبال کلمات کلیدی که رقبات استفاده می‌کنن نباشی؛ گاهی پیدا کردن خلأهایی که اونا بهش توجه نکردن، می‌تونه برگ برنده‌ات باشه! پس حتماً کلمات کلیدی‌ای که رقبات کمتر بهشون توجه کردن رو هم توی برنامت بذار. نماد اعتماد الکترونیکی که با نام اینماد نیز شناخته می‌شود، یکی از مهم‌ترین ابزار‌ها برای کسب و کار‌های ... بهینه‌سازی موتور‌های جستجو که امروزه معمولا با نام سئو شناخته می‌شود، فرآیندی حساس و پیچیده است که به ... در نهایت گوگل با تمرکز بر جستجوی کاربر به جای تلاش برای فروش محصول یا خدمات، رقابت را برنده شد و دیگر موتور‌های جستجوگر را شکست داد.

برای مثال، اگر شخصی عبارت «بهترین قالب‌های وردپرس» را در گوگل جستجو کند، با نتایج فهرست‌واری مواجه خواهد شد که بهترین قالب‌ها را برای خرید به او معرفی می‌کنند. همچنین اگر کاربری «طرز تهیه کیک وانیلی» را جستجو کند، نتایج اولیه‌ای که به او نمایش داده می‌شود شامل مقاله‌هایی همراه با دستور تهیه کیک وانیلی همراه با ویدیوی آموزشی است. به عنوان مثال پاسخ دادن به کامنت افراد و تشکر از آنها فعالیت مثبتی محسوب می شود. یافتن بحث های مرتبط و شرکت در آنها به عنوان یک متخصصین کار می تواند کاربران زیادی را به سمت صفحه شما بکشاند. هر چقدر فعالیت های شما در این راستا بیشتر باشد، دنبال کنندگان بیشتری کسب خواهید کرد.

به عنوان مثال می‌توانید مقالات قدیمی در مورد تکنیک‌های سئو را با افزودن تکنیک‌های جدیدی که در سال‌های اخیر موثرتر شده‌اند، به‌روز کنید. این کار نه تنها باعث افزایش تعامل کاربران با سایت شما می‌شود، بلکه به گوگل نیز نشان می‌دهد که سایت شما به طور مداوم به‌روزرسانی و فعال است. برای یافتن این کلمات کلیدی، می‌توانید از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی مانند SEMRush یا AnswerThePublic استفاده کنید که پیشنهادات مرتبط و کلمات کلیدی طولانی را به شما ارائه می‌دهند. بخش دوم این پلتفرم در قالب «تبلیغ‌دهنده» امکان معرفی کسب و کار به دیگران را برای شما فراهم می‌کند. می‌توانید به طور مستقیم از اینفلوئنسرها درخواست کنید که محصولات، خدمات یا محتوای شما را معرفی و تبلیغ کنند.

زمانی که کاربران اقدام به باز کردن آدرسی از سایت می کنند که وجود خارجی نداشته و یا احیانا پاک شده است، با خطایی به نام 404 مواجه خواهند شد. شاید دلیل نمایش چنین خطایی وجود اشکال در سرور سایت باشد، اما در اغلب موارد دلیل آن جا به جایی یا حذف کامل صفحه است. ایجاد برچسب های محتوایی موجب دسته بندی محتوای سایت شما در ابعاد کوچک تر می شود. با استفاده از دسته بندی ها می توانید محتوای سایت را در موضوعات کلی تقسیم بندی کنید. برچسب ها این اجازه را به شما می دهند تا مولفه های خاص دیگری را تعریف کرده و محتوای سایت را در آنها بگنجانید.

ما در این مطلب 9 تکنیک ساده برای بالا بردن رتبه وب سایت در گوگل را معرفی کرده‌ایم که همه آن‌ها زیرمجموعه اصول سئو هستند. یعنی شما می‌توانید روال قبلی کار خود را ادامه دهید ولی فقط باید در کنار آن، نکاتی را نیز رعایت کنید. آمار نشان می‌دهد که 93% کاربران برای جستجوی محصولات یا خدمات موردنظر خود به گوگل روی می‌آورند. به این ترتیب اگر شما در صفحه‌ی اول گوگل قرار نداشته باشید، شانس شما برای جذب مخاطبان به شدت کاهش می‌یابد. اما سوال اینجاست که چگونه در رتبه‌های اول گوگل قرار بگیریم؟ اینجاست که مفهومی به نام سئو برای افزایش رتبه سایت مطرح می‌شود. اگر شما نیز به دنبال بالا بردن رتبه سایت در گوگل هستید، حتما این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

دقت داشت باشید که زیاده روی در این کار ممکن است از نظر گوگل، غیر طبیعی به  نظر برسد. یکی از روش های خوب لینک سازی انتشار پست مهمان در سایت های مرتبط و قرار دادن لینک سایتتان در آن صفحه است. یکی از بهترین مکان ها برای انتشار پست مهمان، وبلاگ های مرتبط با حوزه کسب و کارتان یا حتی انجمن های گفتگو فعال در این زمینه است. نمایش صحیح صفحه 404 به شکلی که تجربه کاربری منفی به همراه نداشته باشد، راهکار خوبی برای این سناریو است. صفحه سفیدی که کاربر هبچ تعاملی نمی تواند با آن داشته باشد، راهکار صحیحی برای آن نیست. با تصحیح این گونه یو آر ال ها و یا ریدایرکت آن به دیگر صفحات مرتبط، می توانید قدم مثبتی در ارتقا سئو بردارید.

خوشبختانه الگوریتم پاندا گوگل برای شناسایی این گونه محتوا طراحی شده و به سادگی آنها را شناسایی می کند. گوگل تبادل بک لینک را به عنوان یکی از روش های فریب الگوریتم رتبه بندی خود محسوب می کند. منظور از تبادل لینک اینست که دو وب سایت با قبول شرایط یکدیگر و با هدف افزایش رتبه، اقدام به لینک دادن به یکدیگر می کنند. در صورتی که اقدام به چنین کاری کرده اید، این لینک ها را حذف یا حداقل با تگ نوفالو منتشر کنید. اگر طی قراردادی با یک شرکت سئو اقدام به لینک سازی کرده اید، احتمالا برخی از آن بک لینک ها، بک لینک ها مناسبی نباشند. لینک های غیر طبیعی توسط گوگل شناسایی شده و در صورتی که تعداد آن بیش از حد زیاد باشد، موجب جریمه گوگل خواهند شد.

با توجه به داده‌های حاصل از آنالیز رقبا، می‌توانید استراتژی‌های قوی‌تری برای سئوی سایت خود تدوین کنید و در بازار رقابتی ایران از رقبای خود پیشی بگیرید. به‌عنوان مثال، هر چه تعداد بیشتری از افراد محتوای شما را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند، احتمال این که بک‌لینک‌های ارگانیک به سایت شما ایجاد شود، بیشتر است. این امر به گوگل نشان می‌دهد که سایت شما محبوبیت و اعتبار بیشتری دارد، که منجر به افزایش رتبه سایت در نتایج جستجو می‌شود. پاک کردن کدهای غیرضروری نیز به بهبود رتبه صفحات وب در موتورهای جستجو کمک می‌کند. اگر وب‌سایت شما کدهای اضافی زیادی داشته باشد، کراول شدن آن‌ها توسط ربات‌های موتورهای جستجو زمان بیشتری طول می‌کشد و این موضوع می‌تواند بر رتبه صفحات شما تأثیر منفی داشته باشد. این موضوع به افزایش سرعت بارگذاری صفحات وب نیز کمک می‌کند و در نتیجه در بهبود رتبه شما تأثیر مضاعفی خواهد داشت.

همچنین، از استفاده از کاراکترهای خاص یا اعداد بی‌معنی توی URL خودداری کن. این سوالات می‌تونن ایده‌های خیلی خوبی برای نوشتن محتوا یا حتی ساختن یه بخش FAQ (سوالات پرتکرار) روی سایتت باشن که هم نیازهای کاربر رو برطرف کنه و هم به سئو کمک کنه. هر دوی این ابزارها بهت اجازه می‌دن صفحاتت رو برای ایندکس شدن به موتورهای جستجو معرفی کنی، ببینی کاربرا دنبال چی می‌گردن، خطاهای سایتت رو پیدا کنی و کلی امکانات دیگه. تست A/B بهترین راه برای تنظیم بازاریابی سئو وبسایت شماست، زیرا با استفاده از آن می‌توانید متوجه شوید کدام نسخه بیش‌ترین بازدید و سریع‌ترین افزایش را در SERP دارد. از آن جایی که سئو یک فرآیند دائمی می‌باشد، شما هرگز نباید فکر کنید که کارتان با آن تمام شده است.


خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری