تبلیغات اینستاگرام؛ راهی برای افزایش نرخ کلیک2024-05-02
18 تکنیک افزایش نرخ کلیک CTR بنر تبلیغاتی ویپدیا بلاگ صباویژن
اگر می خواهید یک حساب کاربری حرفهای اینستاگرام برای تبلیغات داشته باشید، باید فید اینستاگرام شما یک تم مشخص داشته باشد و باید پستهای شما از این تم تبعیت کنند. با اینکه تنها ۱۸ درصد از مردم IGTV را نگاه میکنند اما به اشتراکگذاری ویدئوهای تبلیغاتی میتواند یکی از راه های تبلیغ در اینستاگرام برای دسترسی به خیل عظیمی از مخاطبان باشد. در زیر، نکات و تکنیکهایی را که میتوانید از آنها برای تبلیغات در IGTV استفاده کنید، به شما آموزش میدهیم. برای شروع یک کمپین تبلیغاتی در استوریهای اینستاگرام، پیش از هر چیزی باید بنرهای خود را که میخواهید آنها را استوری کنید، طراحی نمایید.
شبکه های اجتماعی
اینستاگرام، در صفحه اکسپلور، براساس علایق و عادات افراد، به آنها پستهایی را نشان میدهد. افراد در این مکان پستها و ویدیوهای آموزشی را مشاهده میکنند که صفحات آنها را دنبال نکردهاند. در اکسپلور پست، استوری و Reels وجود دارد، اما همه این موارد، همانطور که در تصویر زیر مشاهده میکنید، به صورت شبکه در کنار هم نمایش داده میشوند. پس از اینکه فرد پستی را برای مشاهده انتخاب کند، سایر پستهای مرتبط در ادامه آن نمایش داده میشوند. اگر بودجهای را برای تبلیغ در شبکههای اجتماعی اختصاص دادهاید، حتما اینستاگرام را جزو گزینههای خود در نظر بگیرید. چراکه 27 درصد از کاربران شبکههای اجتماعی میگویند که محصولات و برندهای جدید را از طریق تبلیغات مییابند.
برای نمونه، به عنوانهای تبلیغات زیر نگاه کنید که بهترتیب از عبارتهای «بدون جراحی»، «روش انحصاری» و «مزوتراپی رایگان» برای جلب توجه بیشتر بهره بردهاند. هر هفته یک محتوای اختصاصی همراه با جدیدترین مقالات، اخبار و نکات آموزشی بازاریابی و تبلیغات را برای شما میفرستیم. از طرفی، متوجه میشوید که آیا محتوای شما با خواسته و نیت کاربر از جستوجوی عبارتی مشخص همخوانی دارد یا نه. شاید مثلاً هزار نفر تبلیغ شما را ببینند؛ ولی فقط ۱۰ نفر روی آن کلیک کنند.
استراتژیهای بازاریابی شبکههای اجتماعی باید با اهداف کلی کسب و کار مرتبط و همراستا باشند. برای مثال هدف کسب و کار شما ممکن است ایجاد آگاهی از برند، افزایش فروش یا ترافیک وبسایت باشد. پس از تعیین اهداف به بررسی رقبا بپردازید و حساب کاربری اینستاگرام خود را به طور مجدد مورد بررسی قرار دهید تا متوجه شوید به چه میزان به بازار هدف خود دست یافتهاید. تبلیغات اینستاگرام، در فید کاربران، استوریها و اکسپلور نمایش داده میشوند.
بنابراین انتخاب کلمات مناسب و جذاب برای دعوت از آنها برای انجام یک اقدام و هدایت آنها به سمت هدف نهایی تبلیغات بسیار مهم است. برای افزایش نرخ کلیک بر روی تبلیغات بنری باید نکات و موارد مهمی را در نظر داشته باشید که در ادامه این بخش 8 مورد از آنها را بیان خواهیم کرد. از دیگر نکات مهم در بهینه سازی تبلیغات بنری در اینستاگرام، انتخاب هوشمندانه رنگها و تصاویری است که بهدرستی احساسات مخاطب را برانگیخته و پیام برند را بهطور مؤثر منتقل کند. افزایش نرخ تبدیل مشتریان از بالقوه به بالفعل هم از دیگر اهداف اصلی تبلیغات موثر در اینستاگرام به شمار میرود. یکی از بزرگترین اشتباهات پیجهای اینستاگرامی تازهکار، پست گذاشتن در رابطه با موضوعات مختلف است. مخاطبان شما به یک دلیل و تنها یک دلیل شما را فالو میکنند و آن، دریافت اطلاعات در رابطه با کسبوکار محصولات شما است.
- با استفاده از شبکه مخاطبان، کمپینهای شما میتوانند با استفاده از قابلیتهای هدفگیری، فرمتهای تبلیغاتی و ابزارهای مدیریت فیسبوک در انتشاردهندگان و محیطها اجرا شوند. {
- با این نوع تبلیغات میتوانید بودجههای خود را بهطور دقیق مدیریت کنید. |}{
- الگوریتمهای اینستاگرام فاکتورهای مختلفی را برای رتبه بندی و نمایش محتوای پیجها به کاربران بررسی میکنند. |}{
- آیا میدانید که چگونه میتوان میزان موفقیت کمپینهای تبلیغاتی را اندازهگیری کرد؟ نرخ کلیک یا Click-Through Rate معیاری برای محاسبۀ مقدار موفقیتآمیز بودنِ مارکتینگ برای کسبوکارتان است. |}
- CTR یکی از مهمترین معیارهای سنجش دنیای پرهیاهوی دیجیتال مارکتینگ و سئو محسوب میشود.
- با یک بودجه محافظهکارانه شروع کنید و با تجمیع دادههای عملکرد، آن را بهروز کنید.
شناسایی مخاطب هدف, طراحی محتوای جذاب, انتخاب کانالهای مناسب, اجرای بهینه کمپین و تحلیل عملکرد, ارکان اصلی موفقیت در این فضا هستند. نمونههای موفق در ایران, مانند کمپینهای برندهای بزرگ, نشان میدهد که استفاده از تکنیکهای داستانسرایی, همکاری با اینفلوئنسرها و طراحی بصری حرفهای میتواند تعامل و فروش را به طور چشمگیری افزایش دهد. هر چقدر ارتباط شما با کاربران قویتر باشد، شانس تبدیل شدن فالوورها به مشتریان بالقوه کسب و کارتان بیشتر می شود. چرا که ارتباط دو طرفه است و به مرور زمان میتوانید نظر و اعتماد کاربران بیشتری را جلب نمایید. از طرفی، بالا بردن نرخ تعامل اینستاگرام کمک زیادی به افزایش آگاهی از برند (Brand awareness) میکند که بخشی از موفقیت پیج اینستاگرامتان است. میتوان «کاپریلا» را به عنوان یکی از پلتفرمهای برتر برای تبلیغات آنلاین هدفمند معرفی کرد.
لینکها یا تبلیغاتی که در موقعیتهای بالاتری از صفحه قرار دارند، معمولاً CTR بیشتری دریافت میکنند. به عنوان مثال، اگر حداقل پیشفرضی برای کلیک 0.25 دلار باشد، شما میتوانید مقدار حداکثری را به 2.00 دلار تنظیم کنید. اما اگر نرخ فعلی در زمانی که کاربری بر روی تبلیغ شما کلیک کرد 0.75 دلار بود، شما تنها 0.75 دلار هزینه خواهید کرد.
یعنی نسبت به تعداد فالووری که دارند، پستها و استوریها هم باید بازدید مناسبی داشته باشند و تعداد لایک و کامنت هم خوب باشد. بهتر است پیش از انتخاب یک پیج برای تبلیغ، حتماً نرخ تعامل آن را بررسی کنید. برای تبلیغات در موتور جستجو، باید کمپینی در گوگل ادز راهاندازی کنید. با انتخاب کلمات کلیدی مناسب، تبلیغات شما برای کاربرانی که آن عبارت را جستجو میکنند، نمایش داده میشود. در این روش، تبلیغات بر اساس عواملی مانند سن، جنسیت، میزان درآمد و سطح تحصیلات به کاربران نمایش داده میشوند. مثلاً یک مؤسسه کنکوری میتواند تبلیغات خود را برای افراد ۱۷ تا ۱۹ ساله هدفگذاری کند تا بیشترین بازدهی را از تبلیغات پولی خود داشته باشد.
شما با تجزیهوتحلیل دادهها و اطلاعات کمپین تبلیغاتی خود، بهراحتی میتوانید بهترین زمان نمایش تبلیغ را پیدا کنید. بر اساس گزارش سالانه نجوا، نرخ کلیک کمپینهایی که از قابلیت سگمنتیشن (بخشبندی) استفاده کردهاند، ۳ برابر بیشتر از کسانی بوده است که مخاطبان را بخشبندی نکردهاند. اگر بعد از محاسبهٔ نرخ کلیک تبلیغات، مقدار CTR کمتر از حد انتظار بود، یک یا چند راهحل را از این لیست امتحان کنید. چون قرار است در کنار پاسخ به این سؤال، شما را با چند روش مؤثر برای افزایش نرخ کلیک هم آشنا کنیم. برای یافتن نمونههایی از ارائۀ کد تخفیف تأثیرگذار و هدفمند برای جذب مشتری و بهبود نرخ کلیک، میتوانید به مقالۀ «پیامک تخفیف جذاب» مراجعه نمایید. کال تو اکشن، CTA یا فراخوان به عمل، نوعی دعوت از مخاطبان برای طی یک فرآیند خاص است که در نهایت منجر به سود کسبوکار خواهد شد.
اگر یک نسخۀ تبلیغاتی باکیفیت ایجاد کنید و به افراد مناسب دسترسی پیدا کنید، آنها را مجبور خواهید کرد که روی محتوای شما کلیک کنند و CTR شما را افزایش دهند. انتخاب کلمۀ کلیدی نقش مهمی در تبلیغات PPC ایفا میکند؛ زیرا تعیین میکند تبلیغ شما در کجای نتایج جستوجو ظاهر شود. اگر میخواهید کمپین مؤثری ایجاد کنید، کلمات کلیدی خود را برای دستیابی به سرنخهای مرتبطتر بهینه کنید.
این بدین معناست که شما ممکن است برخی هزینهها را برای تبلیغات پرداخت کنید، اما همه کلیکها به فروش تبدیل نشوند. در برخی حوزهها و صنایع، تبلیغ کلیکی ممکن است رقابت شدیدی برای جذب توجه کاربران وجود داشته باشد. این به این معناست که قیمت کلیکها به شدت افزایش مییابد و این میتواند باعث افزایش هزینهها برای تبلیغدهندگان شود. شناخت جمعیت هدف برای نوشتن محتوای آگهیها و انتخاب کلمات کلیدی مهم است. تجزیهوتحلیل اطلاعات مربوط به جمعیت، علایق و رفتار آنها در آنلاین کمک به تعیین نهایی ترکیب کمپین میکند. برای مثال کاربران خانم در تهران، در سن بین 19 تا 65 سال که به یوگا و غذای سالم علاقه دارند را انتخاب میکنید.
از طرف دیگر، تبلیغات اینستاگرام میتواند به بیش از 1.2 میلیارد نفر یا 20 درصد از جمعیت بالای 13 سال جهان برسد. در ادامه فهرست دلایلی را مطرح میکنیم که اهمیت تبلیغ پیج در اینستاگرام را بیان میکند. مدیریت بودجه تبلیغاتی و انتخاب پیشنهاد قیمت مناسب برای هر کلیک یا هر هزار نمایش یکی از مهمترین نکات برای بهینهسازی تبلیغات در اینستاگرام است.
چه بودجهای برای تبلیغات اینستاگرام مناسب است؟
Ctr برابر نسبت تعداد کل کلیکها بر روی بنر نمایشی به کل بازدیدهای آن ضربدر عدد 100 است به عنوان مثال نرخ کلیک برای یک آگهی که به ازای 2000 بازدید، 100 کلیک داشته است برابر با 5 درصد است. به عنوان مثال برای تبلیغ یک تور گردشگری با انتخاب عبارتی مثل «آیا تا به حال تجربه سفر به جزیره زیبای کیش را داشته اید؟! » میتوانید حس کنجکاوی بسیاری از افراد را تحریک و آنها را تشویق به کلیک روی آگهی تبلیغاتی کنید. طراحی باید به گونهای باشد که پیام به شکل واضح و سریع به مخاطب منتقل شود.
برگزاری مسابقه و دادن هدیه روشی عالی برلی جذب مخاطبان جدید و تعاملی به اینستاگرام شما است. به طور کلی، تبلیغات در اینستاگرام میتواند مزایای زیادی داشته باشد، اما برای موفقیت در این پلتفرم، برندها باید با چالشها و مشکلات موجود آشنا شوند و استراتژیهای خود را بهطور مداوم بهبود دهند. تحلیل دادهها و گزارشدهی یکی از مهمترین بخشهای بهینهسازی تبلیغات است.
حال که دربارۀ طراحی بنر نکات لازم را میدانیم، به سراغ بخش دوم برویم. در ادامه، برخی از مهمترین استراتژیهای افزایش CTR را برایتان شرح میدهیم.
از ویژگیهای هدفگذاری اینستاگرام مثل دموگرافیک، علایق و رفتارها برای پیدا کردن مخاطب هدف استفاده کنید. بسته به هدف، از قالبهای تصویری، ویدئویی، کاروسل یا مجموعهای استفاده کنید تا بهترین تاثیر رو داشته باشین. از رنگها، فونتها و سبکهایی استفاده کنین که با تصویر کلی برندتون همخوانی داشته باشه. اگه یکی از تبلیغات عملکرد بهتری داره، بودجه بیشتری به اون اختصاص بدین و تبلیغاتی که عملکرد ضعیفتری دارن رو متوقف کنین. بیدینگ دستی کار پیچیدهای است و به بررسی و بهروزرسانی لحظهای نیاز دارد تا بودجه کمپین هدر نرود. بهجز این تست، در تبلیغات یکتانت هم میتوانید چند تبلیغ یکسان با عکس، متن، کالتواکشن و دکمههای مختلف بسازید و پربازدهترین آنها را برای انتشار دستچین کنید.
برای درک اهمیت تست A/B روی افزایش نرخ کلیک، به مثالهای کاربردی از این مدل آزمون و خطای بازاریابی که در ادامه آوردهایم، توجه کنید. در تبلیغاتی که قرار میدهید، سعی کنید که از کاربر، دعوت کنید تا کاری را انجام دهد. مثلاً دعوت به اقدام شما، میتواند این باشد که کاربر وارد استوری شود، صفحه را بالا بکشد، وارد وبسایتتان شود، ایمیل خود را در فرم مربوطه وارد کند تا کد تخفیفی برایش از طریق ایمیل ارسال شود.
در پایان هر کدام از این کمپینها میتوانید نتایج را بررسی کرده و استراتژی خود را بر اساس این نتایج، مشخص کنید. بهترین عکس برای پروفایل یک حساب کاربری تبلیغاتی در اینستاگرام، عکس لوگوی برند شما است. از آنجایی که عکس در پروفایل اینستاگرام دایروی است، بهتر است که یک ورژن دایروی از لوگوی برند خود طراحی کنید. به علاوه، به این نکته توجه داشته باشید که عکس پروفایل در حساب کاربری اینستاگرام، قابل زوم کردن نیست و بنابراین، بهتر است که این تصویر فاقد جزئیات و کاملا مشخص و ساده باشد. اول؛ CTR بالا باعث علاقه، تعامل، ترافیک و تبدیلهای احتمالی برای کسب و کار شما میشود. وقتی تبلیغ شما CTR خوبی داشته باشد، به گوگل نشان میدهد که کیفیت بالایی دارد و برای مخاطبان جالب است و امتیاز کیفیت شما نزد گوگل بهبود پیدا میکند.
تبلیغات فروشگاهی اینستاگرام، کاربران را به صفحه توضیحات محصول در اینستاگرام هدایت میکنند. افراد، پس از بررسی محصول میتوانند توسط نسخه موبایل وبسایت، کالای خود را خریداری کنند. برای راهاندازی این تبلیغات باید ابتدا کاتالوگ فروشگاهی خود را در اینستاگرام ایجاد کنید. این تبلیغات برای برندهای تجارت الکترونیک مناسبتر هستند، چراکه به کاربر اجازه میدهند محصول موردنظر را به صورت مستقیم از تبلیغ خریداری کند. وقتی کاربر روی تبلیغ کلیک میکند به صفحهای در اینستاگرام هدایت میشود که به آن «Instant Experience Storefront» میگویند و میتواند در آن اطلاعات بیشتری در مورد محصول کسب و اقدام به خرید کند. این احتمال وجود دارد که مخاطبان، در ساعات غیرکاری شما، در اینستاگرام فعال باشند.
هرچه نرخ کلیک بیشتر باشد، به معنای تأثیرگذاری بهتر تبلیغ و بهینهتر شدن هزینهها خواهد بود. با تبلیغ کلیکی میتوانید تبلیغات خود را بهطور دقیق به مخاطبان هدف مرتبط نمایش دهید. انتخاب کلمات کلیدی مرتبط با کسبوکار و محصولات شما، به شما اجازه میدهد تا آگهیهایتان فقط برای افرادی نمایش داده شود که دنبال محصولات یا خدمات مشابه هستند. برگه کاوش یا اکسپلور، صفحهای است که در آن کاربران محتوا و حسابهای کاربری جدید را براساس علایق خود کشف میکنند. بیش از ۵۰ درصد از کاربران اینستاگرام هر ماه به بررسی این برگه میپردازند، بنابراین محل خوبی برای تبلیغ است. این تبلیغات به صورت مستقیم در اکسپلور نمایش داده نمیشوند، بلکه بعد از کلیک کاربر روی عکس یا ویدیویی مرتبط، به نمایش داده میشوند.
تبلیغات در گوگل
|}این عبارات ساده اما قدرتمند میتوانند تأثیر زیادی در افزایش CTR داشته باشند. بله، بسیاری از کسبوکارها کمپینهای PPC همزمان را بر روی پلتفرمهای مختلف اجرا میکنند تا به جمعیتهای هدف متنوع دست یابند. با استفاده از مزایده خودکار، فروشگاه مبلمان MADE.COM موفق به کاهش 80 درصدی هزینه هر کلیک شده و افزایش 400 درصدی تعداد کلیکها شد.
میزانموفقیت تلاشهای بازاریابی آنها میتواند متفاوت باشد، اما نگاهی از منظر کاربر میتوانددید خوبی به شما بدهد. داشتن نرخ کلیک بالا باعث بهبود رتبه در موتورهای جستجو و افزایش اعتبار سئو میشود. همچنین، تبلیغات با نرخ کلیک بالا معمولاً هزینه کمتری به ازای هر کلیک دارند. با این حال، نباید تنها به این معیار برای ارزیابی عملکرد کمپینها اتکا کرد. این دستهبندیها میتوانند براساس جنسیت، سن، موقعیت جغرافیایی یا علایق کاربران باشند. وگانها به حیوانات خانگی و نگهداری از آنها علاقه دارند و به احتمال زیاد به محصولات ما هم نیاز پیدا خواهند کرد.
عنوانها و توضیحات متا باید به گونهای نوشته شوند که کاربر را ترغیب به کلیک کنند. همچنین توضیحات متا باید اطلاعات مفیدی به کاربران بدهد تا آنها را به کلیک روی لینکها تشویق کند. حتی با آگهی جذاب، یک صفحه فرود (لندینگ پیج) ضعیف میتواند منجر به نرخ خروج بالا شود. اطمینان حاصل کنید که صفحه فرود بهطور کامل به کاربران مطابق با توقعات آگهی خدمت میکند و تجربه کاربری خوبی را ارائه میدهد. نگارش آگهیهای هیجان انگیز برای جذب توجه کاربران و تشویق آنها به کلیک بسیار اهمیت دارد. از آگهیهای کلیشهای و بیهیجان خودداری کنید و بهجای آن بر روی ایجاد محتوای جذابیتباز متمرکز شوید.
نرخ کلیک به معنای میزان کلیکی است که به ازای هر بار نمایش دریافت کردهاید. نمایش یا IMMERSION تعداد دفعاتی است که صفحه سایت یا تبلیغ شما به کاربر نمایش داده شده است اما نرخ کلیک بعد از نمایش و به معنای تعداد دفعاتی است که کاربران حاضر شده اند روی چیزی که دیده اند کلیک کنند. نرخ تعامل در اینستاگرام نشان دهنده محبوبیت بالای پیج در میان فالوورها و همچنین اعتبار کسب و کار است. از طرف دیگر به دیده شدن پیج، برندسازی و افزایش فروش هم کمک بسیار زیادی خواهد کرد. یکی از مزایای CTR در سئو این است که به شما امکان میدهد تا بدون تغییر در محتوای داخلی یا ساختار فنی سایت، رتبهبندی خود را بهبود دهید. با بهینهسازی عنوانها و توضیحات متا و استفاده از عناوین جذاب، میتوانید نرخ کلیک را افزایش داده و در نتیجه، رتبه سایت خود را در گوگل بالا ببرید.
در این صورت کمک بسیار زیادی به دیده شدن پست و بهبود تعامل در اینستاگرام میکنید. بهینهسازی سایت برای دستگاههای موبایل به افزایش CTR کمک میکند، زیرا تعداد زیادی از کاربران از طریق موبایل به وبسایتها دسترسی دارند. استفاده از کلمات کلیدی مناسب در عنوان و توضیحات متا میتواند به افزایش CTR کمک کند. برای سایتهای ارائهدهنده دامنه و هاست، عباراتی مثل “ثبت دامنه فوری” یا “خرید هاست ارزان” میتواند موثر باشد.
درحالیکه بازاری مانند خودرو دارای نرخ کلیک میانگین ۴% است، بخش فناوری فقط ۲.۰۹% را مدیریت میکند. این به شما کمک میکند تا بتوانید پیامهای خود را مطابق با نیازهای آنها تنظیم کنید و به غلبه بر مخالفتهای آنها و ایجاد تبدیلهای واقعی کمک کنید. هنگام تلاش برای افزایش CTR در کانالهای مختلف بازاریابی دیجیتال، عوامل مختلفی وجود دارد که باید در نظر بگیرید.
هزینه تبلیغات اینستاگرام به عوامل مختلفی بستگی دارد و هیچ قیمت متوسطی برای آن وجود ندارد. به دلیل اهمیت آشنایی با مبحث کسب و کار در اینستاگرام، فرادرس اقدام به انتشار فیلم آموزش کسب و کار در اینستاگرام کرده است که لینک آن در ادامه آمده است. شناخت دقیق مخاطب باعث میشود که تبلیغات شما به گروههایی که احتمال بیشتری برای تبدیل شدن به مشتری دارند، نمایش داده شود. نرخ کلیک بهطور طبیعی از یک کمپین به کمپین دیگر و حتی از کلمهای کلیدی به کلمۀ کلیدی دیگر متفاوت است.
اینستاگرام به شما امکان میده گروههای جدیدی از مخاطبان رو آزمایش کنین. این نوع تبلیغات به شما اجازه میده تا چندین تصویر یا ویدئو رو تو یه تبلیغ به نمایش بذارین. مثلاً اگه یه فروشگاه آنلاین دارین، میتونین از کاروسل برای معرفی محصولات مختلف استفاده کنین. مثلاً در تبلیغات در گوگل، خرجکردن پول و قیمت پیشنهادی بالاتر لزوماً بهمعنای ایمپرشن بیشتر و گرفتن جایگاه بهتر نیست. در این نوع تبلیغات، امتیاز کیفیت تبلیغ هم تاثیرگذار است که بر اساس ۳ پارامتر محاسبه میشود که یکی از آنها نرخ کلیک موردانتظار (Expected CTR) است. توضیحاتی که در صفحهٔ نتایج جستوجوی گوگل، زیر هر عنوان نشان داده میشود، تگ توضیحات یا متا دیسکریپشن نام دارد.
به این معنی که شما مشخص میکنید که حاضرید چه میزان هزینه بابت هر کلیک بپردازید و گوگل بهترین آگهیها را بر اساس مزایده و کیفیت آگهیها نمایش میدهد. بهعنوان محبوبترین موتور جستجوی دنیا، گوگل ادز به کسبوکارها اجازه میدهد تا آگهیهای خود را در نتایج جستجوی گوگل و وبسایتهای همکار نمایش دهند. با جمعیت کاربری بزرگ، گوگل ادز دسترسی گستردهای و گزینههای هدفگیری دقیق به کاربران ارائه میدهد. این سایتها همگی ابزارهای قدرتمندی هستند که به تبلیغدهندگان اجازه میدهند تا به کمک تنظیمات مختلف، تبلیغات خود را به مخاطبان هدف خود نمایش دهند و نتایج موثری را از تبلیغ کلیکیشان بهدست آورند. در درس دوم با نکات مربوط به ساخت صفحه استاندارد اینستاگرام آشنا میشوید و در درس سوم ابزارهای تجزیه و تحلیل را خواهید آموخت. درس پنجم و ششم تکنیکهای کاربردی در اینستاگرام و روشهای جذب فالوور را بیان میکند.
یعنی اینکه باید تأثیر مثبتی را بر روی کاربر بگذارد تا مثلاً ترغیب شود وارد پیج شما شود و در صورت نیاز، پیجتان را دنبال کند. برخلاف اینفلوئنسرها که شهرت خود را از طریق فعالیت در فضای مجازی کسب کردهاند و توانستهاند فالوورهای زیادی را جذب کنند، سلبریتیها افرادی هستند که از قبل شهرت داشتهاند و سپس وارد این فضا شدهاند. مثلاً بازیگران سینما و تلویزیون، خوانندگان، ورزشکاران و … سلبریتیهایی هستند که از قبل شهرت داشتهاند.
منبع