چرا تبلیغات شما باید دقیق باشند؟2022-07-27
راهنمای جامع برای ایجاد استراتژی تبلیغاتی موثر و هدفمند
هزینۀ ارسال پست بهصورت فیزیکی بالاست؛ اما میتوان از پست الکترونیکی یا ایمیل استفاده کرد. در تنظیم متن تبلیغتان شما باید خودتان را به مخاطبتان اثبات کنید پس حتما از رزومه و سوابق خودتان بنویسید و توانایی خودتان را برای مخاطب به نمایش بگذارید. برای آشنایی بیشتر با این نوع از تبلیغات پیشنهاد میکنیم مقاله تبلیغات بنری چیست؟ را مطالعه فرمایید.
همچنین، همکاری با اینفلوئنسرهایی که با ارزشها و شخصیت برند شما همخوانی دارند، میتواند ارتباط مثبت برند شما با مخاطبان را تقویت کند و تأثیر ماندگاری بر مخاطبان بگذارد. پس واضح است که با تبلیغات در این پلتفرمها، پیام برندتان مستقیماً به دست مخاطبان هدف میرسد و آنها را به تعامل، کلیک و حتی خرید ترغیب میکند. این روش برای جلب توجه مخاطبان محلی و منطقهای بسیار مؤثر است، چرا که به طور مستقیم با جامعه هدف ارتباط برقرار میکند.
تبلیغات چریکی یک روش نوین و خلاقانه برای جذب توجه است که معمولاً هزینه کمی دارد و نیاز به برنامهریزی دقیق دارد. اگر ایبوک «از مارکتینگ چه خبر؟» را مطالعه کنید، بهخوبی میبینید کسبوکارهای بزرگ چطور بر اساس عملکرد سال ۱۴۰۱ برای سال ۱۴۰۲ تصمیم گرفتهاند. خب حالا چه کند؟ البته این مراحل در سایر تبلیغات مثل پیامکی یا تبلیغات ویدیویی متفاوت است و همه در یک تبلیغ انجام میشود؛ ولی باز هم مخاطب را باید به انجام کاری دعوت کنید.
عنوان و وعدۀ آن باید به نگرانی، مشکل یا علاقۀ مصرفکنندگان شما بپردازد. از عناوین «کلیک کنید» و مشابه آن که معمولاً در تبلیغات سایت «محتوای اسپانسری» یافت میشوند، اجتناب کنید. محتوای حمایتشده راهی عالی برای تبلیغ برند شما در یک سایت است که مخاطبان شما از قبل با آن آشنا هستند. فراموش نکنید که یکی از مهمترین عوامل خرید مخاطبین هدایا است، پس از هدایا و جوایزی که مخاطب با خرید محصول / خدمات شما به دست می آورد بنویسید و به طور کامل هر کدام را شرح دهید.
تبلیغات به شما این امکان را میدهد تا به مخاطبانی دسترسی پیدا کنید که پیش از این هیچ ارتباطی با برند شما نداشتند. با تبلیغات اینترنتی، میتوانید مشتریان جدیدی را به سمت خود جذب کرده و آنها را به خرید محصولاتتان ترغیب کنید. علاوه بر جذب مشتریان جدید، تبلیغات باعث میشود که مشتریانی که پیشتر به برند شما بیتوجه بودهاند، دوباره با شما آشنا شوند. هدف از تبلیغات این است که مشتریان جدید به کسبوکار شما علاقهمند شوند و در نهایت تبدیل به مشتریان وفادار شوند.
از دیگر خوبیهای اینترنت این است که تعدادی ابزار (که بسیاری از آنها رایگان هستند) هم به شما میدهد که در اجرای استراتژی تبلیغاتیتان کمک خواهند کرد. میبینیم که مفهوم تبلیغات در طول تاریخ و با توجه به رشد صنعت و تکنولوژی و… دائماً در حال تغییر بوده و هست. همانطور که عادات خرید و نحوه و مکان سپریکردن زمان مصرفکنندگان در تمام این سالها تغییر کرده، ابزارها و روشهای تبلیغاتی هم متفاوت شدهاند. حالا که میدانیم چرا باید تبلیغ کنیم؟ بیایید ببینیم چرا نباید تبلیغات را نادیده بگیریم. تبلیغات، صرفاً آگهیهای تجاری نیستند؛ بلکه ابزاری قدرتمند برای ارتباط با مخاطبان، معرفی محصولات و خدمات جدید، ایجاد آگاهی از برند و در نهایت، افزایش فروش هستند. این پیام باید بهگونهای طراحی شود که نهتنها توجه مخاطب را جلب کند، بلکه او را به انجام عمل موردنظر، مانند خرید محصول یا استفاده از خدمات، ترغیب کند.
با این اوصاف 5 راهکار ثابت وجود دارد، که پیاده کردن آنها باعث میشود تبلیغ شما در هر بستری و به هر شکلی، پیام خودش را به بهترین شکل ممکن منتقل کند. در ادامه 5 استراتژی برای ایجاد تبلیغات موثر را معرفی و بررسی کردهایم. بازاریابی، نقشهراهی جامع برای افزایش آگاهی از برند و جذب مشتریان است، در حالی که تبلیغات ابزار قدرتمندی است که با استفاده از پیامهایی متقاعدکننده، این نقشه را به نتیجه میرساند. تبلیغات کلیکی (PPC)، یکی از قدرتمندترین ابزارها برای جذب مخاطبان هدف در موتورهای جستجو مانند گوگل است.
از فرصتهای مختلف برای ارسال ایمیل شخصیسازیشده غافل نشوید و به این روش مخاطبان بیشتری را به خرید ترغیب کنید. داستانگویی در تبلیغات، فراتر از معرفی یک محصول یا خدمات است؛ این هنر، تصویری بزرگتر و انسانیتر از برند خلق میکند. زمانی که داستانی با قلب و ذهن مخاطب همخوان شود، انگیزه او برای اقدام به انجام کاری چند برابر میشود. تبلیغات دهان به دهان یا Word of Mouth یکی از قدیمیترین و مؤثرترین روشهای تبلیغات است.
برای مثال سایت آل اسپرت با راهاندازی فروشگاه اینترنتی خود و فعالیت در بخش بلاگ، تبلیغات پولی را هم از طریق خدمات یکتانت انجام داده است. با استفاده از ابزارهای ایمیل مارکتینگ میتوانید ایمیلهای شخصیسازیشده ارسال کنید. به عنوان مثال، اگر کاربری محصولی را به سبد خرید خود اضافه کرده اما خرید را تکمیل نکرده است، میتوانید یک ایمیل یادآوری یا پیشنهاد تخفیف را برای او ارسال کنید.
- شما میتوانید مزایای خود را در شعار تبلیغاتی یا مرکز توجه تبلیغ بهعنوان کلمات جداگانه یا حتی بهصورت پاراگراف فهرست کنید. {
- همۀ اینها به این معناست که شما در سطح بهینۀ خود عمل میکنید و نتیجۀ بهتری در انتظار شماست. |}
- مطالبی را که بهصورت تیمی در ویپدیا (بلاگ صباویژن) تولید و منتشر میکنیم، با نام «تیم محتوایی ویپدیا» منتشر میشود.ما تلاش میکنیم تا مخاطبانمان از سرزدن به ویپدیا لذت ببرند و یاد بگیرند. {
- کانالهای رسانهای که هر تجارت میتواند با توجه به نیاز و بودجۀ خود از آن استفاده کند، شامل رادیو، تلوزیون، کارهای چاپی و رسانههای آنلاین میشود. |}
- داستانگویی در تبلیغات، فراتر از معرفی یک محصول یا خدمات است؛ این هنر، تصویری بزرگتر و انسانیتر از برند خلق میکند. {
- از قدیم تا به امروز همیشه با تبلیغات مختلف بازاریابی سروکار داشتهایم. |}
بدانید که در فضاهای مختلفی میتوانید خدمات یا محصولات کسب و کار خود را به مشتریان بالقوه معرفی کنید. تعداد کمی از افراد هستند که تا به حال تراکت های چسبیده به سطح خیابان ها را ندیده باشند. منظور ما این نیست که این آگهی ها حتما میتواند توجه مشتریان را جلب کند، اما میتواند شانس این اتفاق را افزایش دهد. باعث میشود مشتریان بیشتری نسبت به گذشته داشته باشید و از همین رو فروش شما افزایش مییابد. زمانی که کمپین تبلیغاتی جذاب و مناسبی را به مصرف کنندگان ارائه کنید، مجاب میشوند که از خدمات یا محصول شما استفاده کنند.
وقتی با اینفلوئنسرها همکاری میکنین، دارین از اعتبار و شبکه مخاطبای وفادارشون استفاده میکنین. انگار یکی از دوستان مورد اعتمادتون محصول رو تایید کنه، که باعث میشه برندتون واقعیتر و صمیمیتر به نظر برسه. داستانسرایی تو تبلیغات یعنی ایجاد یه روایت جذاب که با احساسات مخاطب همجهت بشه و برندت رو بهیادماندنی کنه. این فقط فروش محصول نیست؛ بلکه به اشتراک گذاشتن داستانی از ارزشها و هدفهای برندته. تکنیکهای تبلیغاتی همون روشهاییه که باعث میشه مردم به تبلیغات توجه کنن. این روزها جذب توجه مردم کار سختیه، چون افراد نسبت به تبلیغات معمولی بیحس شدن و حتی خیلیها دیگه بنرهای تبلیغاتی رو نمیبینن.
در صنعت مدیریت املاک، نمایش تصاویر خیرهکنندهای از امکانات لوکس یا ارائه تورهای مجازی میتواند مهمانان بالقوه را ترغیب کند جایی برای خود رزرو کنند. کسب و کارها میتوانند با تلفیق پیامهای متقاعدکننده و محتوای بصری جذاب، تبلیغاتی تولید کنند که جلب توجه میکند و موجب تعامل معناداری میشود. کمپانی Lego در یک کمپین تبلیغاتی مینیمال، خلاقیت خود را نمایان کرده است. برندها با استفاده از تصاویر ساده و جذاب مانند این تبلیغ Lego میتوانند توجه مخاطبان خود را به راحتی جلب کنند. نشان دادن ساده بودن کاربری یا پیشرفته بودن محصولات کسب و کار در تبلیغات، کاربران را به خریدن آنها تشویق میکند. اگر محصول کسب و کار شما به شکلی پیچیده طراحی شده است و همه کاربران مایل به استفاده از آن نیستند، بهتر است آن را سادهتر کنید.
تبلیغات دیجیتال حول هرگونه فعالیت تبلیغاتی آنلاین مانند تبلیغات نمایشی، تبلیغات کلیکی (PPC)، تبلیغات رسانههای اجتماعی و… میچرخد. این شکل از تبلیغات ارزانتر و ردیابی آن آسانتر است؛ بنابراین بهشکل گستردهتری از بازاریابی تبدیل شده است. بدون دانستن مزایا و معایب تبلیغات، نمیتوان به پاسخ این سؤال که چرا باید تبلیغ کنیم؟ دست یافت. شناخت دقیق این جوانب به شما کمک میکند تا تصمیم آگاهانهتری در مورد استفاده از تبلیغات برای کسبوکار خود بگیرید. برای اینکه بدانیم چرا باید تبلیغ کنیم؟ لازم است با نقش تبلیغات در برندینگ آشنا شویم. تبلیغات و برندینگ دو مفهوم بههمپیوسته هستند که در کنار یکدیگر، نقش کلیدی در موفقیت کسبوکارها ایفا میکنند.
در ادامه جستجوی پاسخ این سؤال که چرا باید تبلیغ کنیم؟ بیایید با انواع تبلیغات و روشهای مرسوم تبلیغاتی آشنا شویم. تبلیغات دنیایی گسترده و متنوع است و با پیشرفت تکنولوژی، روشهای تبلیغاتی نیز دائماً در حال تغییر و تحول هستند. هر کسبوکاری برای رسیدن به اهداف خود، باید از مناسبترین روشهای تبلیغاتی استفاده کند. بهطورکلی، تبلیغات را میتوان به دو دسته اصلی آنلاین و آفلاین تقسیم کرد. آتلیه سپهر یکی از آتلیههای عکاسی در شیراز است که به دلیل تجربه و سابقه طولانی درزمینهٔ عکاسی، از محبوبیت ویژهای برخوردار است.
استراتژی تبلیغات در دیجیتال مارکتینگ (۷ نکته مهم که باید بدانید)
تبلیغات مداوم و هدفمند میتواند مشتریان فعلی را به برند، وفادارتر کند. این نوع تبلیغات معمولاً شامل پیامهایی است که بر ارزشها و مزایای ویژه برند تأکید دارند. بدین ترتیب میتوانید به راحتی مشتریان احتمالی را به مشتریان همیشگی و ثابت قدم تبدیل کنید.
ولی اصل مشکل زمانی شروع شد که در لندینگ پیج یک مسیر طولانی برای ما تعریف شده بود تا به گردونه برسیم. سعی کنید همهچیز تبلیغ بهگونهای طراحی شود که مخاطب احساس نکند شما قصد دارید او را فریب دهید. مثلاً اگر از عبارتهایی مثل «تضمین اصالت کالا»، «ارسال رایگان کالا» یا «ضمانتنامه کتبی» در عنوان استفاده میکنید، واقعاً به آن عمل کنید.
خوشحال خواهیم شد نظر خود را در رابطه با این مقاله در قسمت نظرات درج نمایید. در صورتی که دوره ای قبلا خریداری نموده اید، از طریق سایت قدیم می توانید دوره هایتان را مشاهده نمایید. امیدواریم که با خواندن این مقاله دیگر از شنیدن سوال چرا باید تبلیغ کنیم متعجب نشوید. فراموش نکنید که نظرات و پیشنهادات خود را در انتهای این صفحه اعلام نمائید. تصور کنید اگر تنها یک برند خودرو در جهان وجود داشت و رقیبی برای آن به وجود نمیآمد، چه تغییراتی را شاهد بودیم؟ به احتمال زیاد، داشتن خودروی شخصی یا حتی دیدن آن، برای اکثر جامعه دور از ذهن بود. درحقیقت، همۀ تبلیغکنندگان بازاریاب هستند، اما همۀ بازاریابان تبلیغکننده نیستند.
باید برای تاثیرگذاری در خریداران در طی چرخه خرید، تبلیغ کنید
برای مثال، تبلیغات کریسمس جان لوئیس تو انگلستان هر سال بهعنوان یه سنت شناخته شده و مردم منتظرن ببینن این بار چه داستان یا زاویه خلاقانهای رو به نمایش میذاره. تبلیغات ویدیویی تو دنیای تبلیغات، یه جورایی مثل ستاره صحنه عمل میکنه! نرخ کلیکخورش به طور میانگین ۱.۸۴ درصده، که تبلیغات بنری باید خوابش رو ببینن (میانگین کلیکخوری بنریها فقط ۰.۵ درصده). این نمادها به برند کمک میکنن که سریع و موندگار پیام خودش رو منتقل کنه. اگه درست استفاده بشن، میتونن حس ارتباط و لذت رو تو همون نگاه اول ایجاد کنن. یه صفحه فرود خوب و جذاب باید کاربر رو تو صفحه نگه داره و تو مسیر تبلیغ همراهش کنه.
{۵) در بستر مناسب خودتان را به نمایش بگذارید
|}میتوانید پیامکی ارسال کنید که او را به خریدن شلواری مناسب با آن پیراهن تشویق کند. تبلیغات ویدئویی نهتنها فرصت خوبی برای برقراری ارتباط با مشتری است، بلکه بهترین راه برای نشاندادن برتری کسبوکار نسبت به سایر رقبا است. با پیشرفتهای فناوری در حال حاضر و افزایش تعامل دیجیتالی با مشتریان، واسطهها را میتوان در پلتفرمهای دیجیتال هم مشاهده کرد.
زبان بدن هم خیلی مهمه؛ مثلاً یه لبخند یا نگاه فکرآلود باعث میشه حس اعتماد یا همدلی بیشتری با تبلیغ بگیریم. رنگها میتونن احساسات رو تحریک کنن و تصمیمگیری مشتریها رو تحت تاثیر بذارن. تا حالا شده یه تبلیغ ببینی و تا ساعتها یا حتی هفتهها بعد بهش فکر کنی؟ شاید حتی میتونی کل جملههاش رو از حفظ بگی! از اون آهنگهای گیرا تا داستانهای احساسی، تبلیغهای موفق میتونن حسابی ذهن ما رو درگیر و روی ما تأثیر بذارن.
برای حل این مشکل، ما مقالههای مختلفی آماده کردیم و دربارهٔ هر عنصر تاثیرگذار در انواع تبلیغات تاثیرگذار کسبوکار صحبت کردیم. در صورتی که نمیتوانید محتوای تبلیغاتی را خودتان آماده کنید، همکاری با نیروهای متخصص بهصورت پروژهای گزینهٔ ارزانتری از استخدام تماموقت آنهاست. در مقالهٔ «مدل بازاریابی STP چیست (پیشنهاد جذاب کاتلر!)»، دربارهٔ جایگاهیابی مفصل صحبت کردیم. استراتژی جایگاهیابی شماست که مشخص میکند چه تفاوتی با رقبا دارید و قرار است چگونه در ذهن مشتریان جا خوش کنید. قبل از تعیین یک بودجه، باید بفهمید که در تلاش هستید تا به چه چیزی برسید. بودجهٔ تبلیغاتی تخمینی از هزینههای تولید و نمایش تبلیغهای یک شرکت در یک دورهٔ زمانی معین است.
در واقع، تبلیغات یکی از مهمترین ابزارهای بازاریابی است که به کسبوکارها اجازه میدهد تا به اهداف خود دست پیدا کنند. همچنین کانالهای دیجیتال از انعطافپذیری فوقالعادهای برخوردارند؛ طوری که برندها میتوانند در پلتفرمهای مختلف، با روشهای متنوع و با هر بودجهای، به مخاطبان هدف خود دسترسی پیدا کنند. در تبلیغات دیجیتال، ابزارهای بسیاری، از جمله ابزارهای رایگان سئو، در اختیار شما هستند تا استراتژی تبلیغاتیتان را هوشمندانهتر و مؤثرتر اجرا کنید. هدفگذاری تبلیغات براساس موقعیت جغرافیایی یا ترجیحات محلی میتواند بایستگی و تاثیرگذاری تبلیغات را افزایش دهد.
بنابراین، در ساخت و اجرای تبلیغات باید در نظر بگیریم که میخواهیم برند ما در ذهن مخاطب با چه احساسات، خواستهها یا اهدافی تطبیق داده شود. این احساسات یا اهداف را از طریق داستان و سناریو در ویدئوهای تبلیغات جای بدهید. اینفلوئنسرهایی را پیدا کنید که با ارزشها و ماهیت اصلی برند شما همسو هستند و از آنها برای ساخت تداعی مثبت از برندتان کمک بگیرید.
درباره رقبای خود تحقیق کنید و هدفتان را روی این بگذارید که کار بسیار متفاوتی انجام دهید. به عنوان مثال اگر همه از تبلیغات گرافیکی شیک و شعارهای جذاب استفاده میکنند، شاید بد نباشد شما یک رویکرد مینیمالیستی با فقط یک عبارت جسورانه را در پیش بگیرید. هرچقدر تضاد بیشتری داشته باشید، بیشتر به چشم میآیید و کنجکاوی مخاطب را تحریک میکنید. این کار مخاطب شما را هیجانزده و مشتاق به عبور از مرز تبدیل میکند. یک فراخوان روشن و وسوسهکننده عکسالعمل فوری بیننده را در پی دارد و بالطبع نرخ تبدیل مشتریان را بالاتر میبرد. این فراخوان باید مختصر و مفید باشد و در عین حال مزیت واضحی را به مخاطب پیشنهاد دهد.
تبلیغ رفع لکهای پوستی هم به سراغ عبارتها و کلماتی مثل «با یک محلول» (راهکار ساده)، «سریعترین زمان» (راهکاری فوری) و «لکهای پوستی را درمان کنید» (درد و مشکل مشتری) رفته است. سایر عناصر تبلیغ باید از عنوانی که انتخاب میکنید، بهطور کامل پشتیبانی کنند. در نقطهٔ مقابل، اگر قرار است قدیمیها (میانسالها و سالمندان) را هدف بگیرید، تبلیغات سنتی باید اولویت اول شما باشد؛ بهخصوص تلویزیونی، بیلبوردی و رادیویی.
اما در درجۀ اول برای استفاده از هر نوع تبلیغاتی، هر کسبوکاری باید مخاطب هدف خود را بشناسد و بهترین کانال ارتباطی (کانال رسانه) با آنها را شناسایی کند. کانالهای رسانهای که هر تجارت میتواند با توجه به نیاز و بودجۀ خود از آن استفاده کند، شامل رادیو، تلوزیون، کارهای چاپی و رسانههای آنلاین میشود. عوامل دیگری مانند کیفیت محصولات، خدمات مشتریان، نوآوری و قیمتگذاری نیز در موفقیت یک کسبوکار نقش مهمی دارند. بااینحال، تبلیغات بهعنوان یک مکمل قدرتمند، میتواند به کسبوکارها کمک کند تا به اهداف خود دست پیدا کنند. با تکرار پیامهای تبلیغاتی، نام برند در ذهن مخاطبان ماندگار شده و بهمرورزمان، برند شناختهشدهتر و محبوبتر میشود.
به همین دلیل، بهتر است برای انتشار رپورتاژ آگهی از پلتفرمی مانند پلتفرم «نشریلا» استفاده کنید که محتوای مناسب رپورتاژ آگهی را با هزینهای مقرونبهصرفه تولید و منتشر میکند. نشریلا با استفاده از مطالب تخصصی، برای انتشار بررسی محصولات یا معرفی خدمات نیز به شما کمک میکند. هدف اصلی پستهای تبلیغات همسان آگاهیبخشی یا سرگرم کردن مخاطبان است اما در آنها محصولات یا خدمات برندها نیز معرفی میشوند. مارکترها با طراحی استراتژی «بازاریابی مجدد یا ریمارکتینگ» (Remarketing) تبلیغاتی را بر اساس بازدیدها یا فعالیتهای قبلی کاربران در وبسایت به آنها نشان میدهند. این شکل از بازاریابی، افرادی را هدفگذاری میکند که پیشتر به طریقی نشان دادهاند که به برند یا کسب و کار شما و محصولات و خدمات آن علاقه دارند. همه ما تا حدودی میدانیم که تبلیغات چیست و به چه شکلهایی انجام میشود، اما گاهی اوقات نمیتوانیم تعریف دقیقی برای آن ارائه دهیم و استراتژی کارآمدی برای آن طراحی کنیم.
مطالعه مطالب زیر میتواند به شما در طراحی و اجرای کمیپنهای تبلیغاتی در رسانههای اجتماعی کمک کند. با استفاده از تبلیغات، مشتریان از وجود برند شما و پیشنهادات آن مطلع میشوند. استراتژی تبلیغاتی، همان چیزی است که تبلیغات شما را هدفمند، مؤثر و متمایز میکند.
تبلیغات پولی به معنای پرداخت هزینه برای نمایش تبلیغات به مخاطبان هدف است. این هزینه میتواند بر اساس کلیک (PPC)، نمایش یا حتی اقدامات خاص مانند خرید یا تکمیل فرم، پرداخت شود. تبلیغات پولی هم بهصورت آنلاین (مانند تبلیغات در گوگل و اینستاگرام) و هم آفلاین (مانند بیلبوردها و تلویزیون) انجام میشود. با این حال، در دنیای امروز، تبلیغات دیجیتال به دلیل کارایی بیشتر، محبوبیت بالاتری پیدا کرده است. به طور کلی میتوان تمام استراتژیها را در افزایش میزان تبدیل مخاطبان عادی به مشتری موثر دانست.
بهتر است کمی زودتر از فصل شروع کنید و بعضی از روشهای تبلیغاتی را برای بعد بگذارید. بسته به نوع کسبوکاری که دارید، شاید مثلا عید نوروز فصل خوبی برای فروش محصول شما باشد. بهتر است همیشه پول بیشتری برای هزینهی تبلیغات در زمانهای اوج فروش کنار بگذارید. اگر بودجهی تبلیغات فصلی را از قبل کنار بگذارید، شاید حتی بتوانید از رقیبان هم پیشی بگیرید.
منظور کاتلر از بازار هدف چیست؟ چطور میتوانیم بازار را بخشبندی کنیم تا بهترین بخش را هدف بگیریم؟ این مقاله... این مقاله را تا انتها بخوانید تا یک بار برای همیشه تفاوت بازاریابی با فروش را یاد بگیرید. تیم تحریریه یکتانت تلاش میکند با تولید محتوای باکیفیت و فایدهدار، مسیر دیجیتال مارکتینگ را برای شما هموار کند. مثلاً میتوانید چند عنوان را امتحان کنید یا به سراغ تصاویر مختلف بروید تا ببینید کدامیک مشتری بیشتری برای شما به ارمغان میآورد. مثلاً در یکی از تبلیغات، از عبارت «۱۰ درصد زیر قیمت بازار» استفاده شده است. اگر واقعاً زیر ۱۰ درصد نباشید، چه اتفاقی میافتد؟ هزینهٔ تبلیغات دود میشود.
حال این سؤال پیش میآید که یک کسبوکار چگونه تبلیغ خود را منتشر میکند تا سودآور باشد. برای رسیدن به جواب این سؤال بهتر است اول با انواع رسانههای تبلیغاتی آشنا شوید. تبلیغ محصول، خدمات یا برند درواقع بهمنظور جلب توجه، تعامل و فروش انجام میشود. واژۀ تبلیغات (Advertising) که بهاختصار Ad گفته میشود، بهمعنی «رو به کسی (کسی را مدنظرقراردادن)» است. اگر نتایج تبلیغات نشان دهد که کمپین تبلیغاتی به اهداف موردنظر دست نیافته است، بهتر است تبلیغات را متوقف کرده و استراتژی جدیدی را اتخاذ کنیم.
در واقع بیلبورد تبلیغاتی با قدرت بصری و پیامهای ساده، به راحتی توجه مخاطبان را جلب میکند و در ذهن آنها ماندگار میشود. برای مثال، هاکوپیان از بنر تبلیغاتی زیر برای جذب مشتریان خود استفاده کرده است. رنگ مشکی آنها انتخاب خوبی برای نشاندادن لوکسبودن محصولی است که ارائه میکنند. ارسال پیامک تبلیغاتی در همهٔ کسبوکارها کاربرد دارد؛ از یک برند کوچک گرفته تا برندهای بزرگ. ارسال کد تخفیف، قرعهکشی، اطلاعرسانی دربارهٔ محصولات جدید یا تورهای لحظه آخری، اطلاعرسانی دربارهٔ حراج محصولات در آخر فصل، همگی به فروش بیشتر منجر میشوند.
با تبلیغات موثر، میتوانید مشتریانی را جذب کنید که به محصولات یا خدمات شما نیاز دارند ولی از آنها اطلاعی نداشتند. یکی از فواید تبلیغات این است که به شما کمک میکند تا به بازارهای جدید و گستردهتری دسترسی پیدا کنید. از طریق تبلیغات اینترنتی و تبلیغات در فضای مجازی، میتوانید محصولات و خدمات خود را به مشتریانی معرفی کنید که پیشتر به شما دسترسی نداشتند.
تبلیغات آنلاین به دلیل دسترسی گسترده و هزینههای کمتر، یکی از بهترین راهها برای معرفی محصولات و خدمات است. یکی از فواید تبلیغات آنلاین این است که شما میتوانید تبلیغات خود را بهصورت دقیق برای مخاطبانی خاص هدفگذاری کنید و در نتیجه بازدهی بالاتری داشته باشید. این روش همچنین به شما اجازه میدهد که بازدهی تبلیغات خود را بهصورت کامل و دقیق اندازهگیری کنید، که به شما کمک میکند تا بهتر بدانید کدام کمپینها موثرتر بودهاند.
اینجا کلیک کنید